Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
ÚJ EURÓPA ÉS ORSZÁGOS REKORDOK
Augusztus 30.-án Hegedűs Laci (Bagoly) - megdöntve saját korábbi rekordját - új Országos Ált/Open sebességi rekordot repült 300 km-es háromszög pályán 143,57 km/órás átlagsebességgel. Ez egyúttal új Európa rekord is.
Ugyan ezen a napon Verebélyi Zoli ASG 29 gépével 15 m-es szárnyakkal repült és ugyancsak 300 km-es háromszög pályán 124,94 km/órás átlagsebességet ért el, ezzel megdöntve saját 2006-ban repült Országos rekordját.
A rekordok hitelesítés alatt vannak, illetve a FAI felé már bejelentettük.
A frissített rekordtáblázat megtekinthető bal oldali menüsorunkon!
Gratulálunk az Alföldi Repülő Klub pilótáinak!

VTSB
darojanos


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


64.-IK MAGYAR VITORLÁZÓREPÜLŐ NEMZETI BAJNOKSÁG ÉS 5.-IK CÍVIS THERMAL KUPA, 2019 HAJDÚSZOBOSZLÓ
Augusztus 20.-án befejeződött az összevont Standard, 15m és 20 m kétüléses géposztályok számára rendezett Nemzeti Bajnokság. Az NB mellett a Klub géposztály számára megrendezésre került az 5.-ik Cívis Thermál Kupa területi verseny is. Nagyon meleg, de jónak mondható időjárásban 9 nap alatt 7 értékelhető versenyszámot repültek a pilóták, 34 géppel 37 versenyző.
A vegyes 15 m-es géposztály Nemzeti bajnoka Bánki Péter (MÁV), második Gulyás György (MALÉV), míg a harmadik helyezett Vámosi Tamás (Opitz) lett.
A Cívis Thermal Kupa győztese Tóth Csaba (Dunaferr), Surányi Zoltán (Pelikán) és Gangl Gábor (MÁV) előtt.
Különdíjat kapott a Szabó Zoltán/Lencsés Péter páros valamint Surányi Zoltán a verseny legnagyobb átlagsebességeiért. A versenyigazgató virággal jutalmazta Szamosujvári Lillát (Hajdúszoboszló), aki egyszemélyben képviselte a verseny női és ifjúsági versenyzőit is.
A vendéglátók mindent megtettek a verseny sportszerű, barátságos légköréért, köszönet érte a szervezőknek.
Részletes eredmények, fotók találhatók a Soaring Spoton, a verseny honlapján és az MVSz Facebook oldalán is.

Magyar Vitorlázórepülő Szövetség
darojanos


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


VILÁGBAJNOKSÁG A SZEGEDI REPÜLŐTÉREN
Véget ért a 11.-ik FAI Ifjúsági Vitorlázórepülő Világbajnokság, melyet a Délvidéki Aero Club és a Magyar Vitorlázórepülő Szövetség közösen rendezett.
Igen változatos időjárási körülmények között Standard osztályban 10, míg Club osztályban 11 eredményes versenyszámot tudott repülni a 18 országból (Ausztrália, Ausztria, Belgium, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Németország, Norvégia, Szlovákia, Szlovénia, Svájc és USA) érkezett 80 versenyző.
A Standard géposztály világbajnoka Simon Schröder (Németország) lett, Laktis Balázs a 15.-ik, míg Bíró Bálint a 25.-ik helyen végzett. FAI Club géposztályban a világbajnok Jake Brattle (Nagybritania), 36.-ik Tóth Barnabás, 39.-ik Wéber Zsombor.
A csapatversenyt a Deutscher Aero Club nyerte.
A verseny részletes információi, feladatok, eredmények, hírek, fényképek, megtalálhatók a verseny honlapján, ami a bal oldali menüsorunkról is elérhető!

Délvidéki Aero Club
Magyar Vitorlázórepülő Szövetség


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


20. FAI EURÓPA BAJNOKSÁG 2019: STALOWA WOLA – PRIEVIDZA
Idén ismét két helyszínen került megrendezésre a vitorlázórepülő Európa Bajnokság.

Májusban a lengyelországi Stalowa Wola repülőterén zajlott a „nehéz” gépek versenye.
Open géposztályban Petr Tichy (Csehország) a világbajnok, Halász Laci a 15.-ik. A 18 m-es gépek versenyét Sebastian Kawa (Lengyelország) nyerte, Gulyás Gyuri 13., Szabó Péter 18. lett. A 20 m-es kétüléses gépek versenyének győztese a lengyel páros Rubaj/Matkowski, a Szabadfi testvérek a 11.-ik helyet szerezték meg.

Az Európa Bajnokság a szlovákiai Prievidzán folytatódott júliusban.
A Club osztály győztese Tom Arscott (UK), Tamás Feca igen jól versenyzett és az 5.-ik helyen végzett. Laurinyecz Sanyika a 16.-ik. Standard osztályban Pavel Louzecky (Lengyelország) az első, 11.-ik Vámosi Tamás, 20.-ik Arday Dániel.
A 15 m-es géposztály világbajnoka meglepetésre Sebastian Kawa (Lengyelország), Kóré Zoli 14., Hamar Zoli 17.

A versenyek részletes eredményei megtalálhatók a bal oldali menüsorunkon a versenyek honlapjain illetve a Soaring Spoton.

VTSB
darojanos


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


64.-IK MAGYAR VITORLÁZÓREPÜLŐ NEMZETI BAJNOKSÁG, SZATYMAZ
Július 20.-án Szatymazon befejeződött a FAI Klub és a 18m/Open géposztályok számára rendezett Nemzeti Bajnokság. Változatos, de jónak mondható időjárásban 51 gép 56 pilótával 6 értékelhető versenyszámot repült. A pilóták között 1 szlovén és 4 szlovák vendégünk is versenyzett.
A FAI Klub géposztályt Veigli Szabolcs (MALÉV) nyerte, a Kiss Dániel/Salánki Antal (ACFH) páros előtt, míg harmadik helyezett Korom Attila (Alföldi) lett.
A hosszúszárnyúak versenyének bajnoka Verebélyi Zoltán, Szabó Péter és Basa Richárd előtt (mindhárman az Alföldi RK versenyzői).
Különdíjat kaptak Verebélyi Zoltán és Veigli Szabolcs a verseny legnagyobb átlagsebességeiért, továbbá Muráti Judit (MALÉV) és Tóth Barnabás (Szombathely), mint a verseny legeredményesebb női és ifjúsági versenyzője.
A vendéglátók megint kitettek magukért, a verseny sportszerű, barátságos légkörben, vidám hangulatban telt, köszönet érte mindenkinek, aki részt vett benne.
Hamarosan jön Hajdúszoboszlón a folytatás, a Nemzeti Bajnokság a Standard, 15 és 20 m-es kétüléses gépek számára, mellette a hagyományos Cívis Kupa, de ezt megelőzően még megrendezzük Szegeden a 11.-ik FAI Ifjúsági Vitorlázórepülő Világbajnokságot is.
Reméljük, kitart az időjárás és a hátralévő két versenyt is eredményesen tudjuk lebonyolítani!

Magyar Vitorlázórepülő Szövetség
darojanos


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


RALLY KUPA BÉKÉSCSABÁN!
Túl vagyunk az első négy futamon!
Békéscsabán július 6.-án, szombaton sikerült értékelhető versenyszámot repülni, vasárnap sajnos már nem volt kedvező az időjárás. Az eredmények és a fájlok elérhetők a Rally Kupa honlapján a bal oldali menüsorunkon.
Az első három helyezett Endrődi Balázs (ACFH), Szabó Bence (MÁV) és Fekete Gábor (MALÉV). Az eddigi futamok összesítésében Endrődi Balázs (ACFH) áll az élen Szot Gábor (ACFH) és Laktis Balázs/Pethő Enikő (MÁV) elött.

A szervezők itt is kitettek magukért, köszönet mindenkinek a munkájáért.

Három fontos eltérés az MVK általános szabályaitól:
1. Az MVK nevezési díjat a verseny előtt kell befizetni, ez a részvétel feltétele. Aki még nem utalta át az MVSz forint számlájára az 1000 Ft nevezési díjat, tegye meg minél előbb.
2. A Rally Kupán csak olyan repülőgéppel lehet indulni, amelyik előzetesen regisztrálva lett az MVK-ONLINE felületen. Ha új géppel vesztek részt, péntek délig kérjétek a gép regisztrálását.
2. A Rally kupában csak deklarált (RT) feladattal lehet pontot szerezni. Ahol a kiírt feladattól eltértek, ott az a pont az értékelésnél virtuális leszállási helynek minősül, de ugyanezt a repülést az MVK-ban szabad távként értékelni lehet!

darojanos
VTSB


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


EGU KONFERENCIA 2019 BUDAPEST
Az European Gliding Union 2019 éves összejövetelét a Magyar Vitorlázórepülő Szövetség meghívására Budapesten rendezték meg februárban. A nagy sikerű találkozóról és az EGU tevékenységéről szóló 2019-1 EGU newsletter, továbbá a konferencia jegyzőkönyve megtalálható Letöltések menünkben az EGU News cím alatt.

MVSz


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


VITORLÁZÓREPÜLŐ GÉPEK BIZTONSÁGOS SZERELÉSE
Az EASA 2019-07 számú Safety Information Bulletin kiadványa részletesen foglalkozik a repülőgépek összeszerelésénél előforduló hibákkal, azok megelőzésével. Igen szemléletesen mutatja be, hogyan kell helyesen bekötni a kormányokat, rögzíteni a szárnyakat.
A kiadvány angol nyelven már elérhető "Letöltések - MVSz CAMO szervezet dokumentumai" menüpontunkban.

Kiss Gyula
MVSz CAMO


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


CSOPORTOS BALESETBIZTOSÍTÁS 2019
Az MVSz - Egyesületeinek külföldön versenyző tagjai számára - a korábbi évekhez hasonlóan igen előnyös Csoportos Balesetbiztosítási megállapodást kötött az Európai Utazási Biztosítóval (EUB). Ez a biztosítás érvényes a sportbalesetekre, beleértve a vitorlázórepülő versenyeken esetlegesen bekövetkezőkre is.
A biztosítási díj idén Európában 660 Ft/nap, a CAT 1-es versenyekre (EB, VB) térítésmentesen biztosítjuk pilótáinknak, de bármely versenyzőnk igénybe veheti térítés ellenében.
Az igényeket legalább két héttel az indulás előtt Daróczy Jánosnál kell bejelenteni.
A biztosítás feltételei és szolgáltatásai megtekinthetők a Letöltések - Vegyes dokumentumok menüpontban.
Köszönet Bartolf Richárdnak és Besenyei Henriettának a közreműködéséért!

MVSz Elnökség
darojanos


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


MVK TASKER 2019
Paszternák Laci munkájaként elkészült a program 2019 évi változata (v1.91).
Laci jelentősen kibővítette a program szolgáltatásait, az MVK szabályai szerinti taszkoláson és pontszámításon kívül alkalmas az igc fájlok teljes kiértékelésére, ellenőrzésére, látványosan lefuttatható vele a repülés minden fázisa.
Alkalmas továbbá a Rally Kupa versenysorozat pontszámítására is, az MVK-tól eltérően idén csak deklarált (RT) feladatként értékeli a távokat (ahol a pilóta eltér a kiadott feladattól, az a pont a Rally Kupában virtuális terepleszállásnak minősül, de az MVK-ban változatlanul szabad távként értékelhető).
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a pontszámítás képlete változott, ezért a tavaly feltöltött v9.1 verzió idén már nem használható, frissíteni kell.

A „Tasker 2019” Laci szellemi terméke, aki díjmentes használatra felajánlotta a vitorlázó repülő társadalom számára, ezúton is köszönjük neki!
Az MVK Tasker 2019 elérhető a - Letöltések - Dokumentumok – menüpontunkból, a telepítéséhez és használatához sok sikert kívánunk. A telepítés közben megjelenő vírusriasztásokat nyugodtan hagyjátok figyelmen kívül, a programot az AVAST víruslabor is bevizsgálta és tisztának minősítette.

Az MVK ONLINE felület továbbra is a Sportbírók kezelésében működik, akik felelősek az általuk feltöltött távok tisztaságáért, a verseny sportszerűségének biztosításáért. Ez a kiegészítő program megkönnyíti a munkájukat, de lehetőséget ad a versenyzőknek, érdeklődőknek, hogy fizetős program nélkül is elemezhessék saját és társaik repüléseit, továbbá ellenőrizhetik, hogy Sportbiztosuk a maximális pontszámot hozta e ki repülésükből. Ezzel a lehetőséggel is segíteni szeretnénk fiatal teljesítményrepülőink szakmai fejlődését és a nagyobb nyilvánosság erejével emelni versenyünk színvonalát, tisztaságát!

darojanos
VTSB


email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban


Oldal:       >>  
 
BANKSZÁMLASZÁMAINK
CIB Bank Zrt

HUF:

10700361-43615401-51100005

EUR:

10700361-43615401-50000005

IBAN (SWIFT: CIBHHUHB):

HU92-1070-0361-4361-5401-5000-0005
ADÓSZÁMUNK
19100500-1-41

Közösségi: HU19100500
IHO Sportrepülés
Támogatóink/Sponsors
Sajtófigyelő
Cikkek, médiaanyagok a vitorlázórepülés világából

Húsz éves a Lányi Róbert Emlékalapítvány(Lányi Aladár írása)

Hárman a vitorlázórepülő-sport szolgálatában.(Aeromagazin 2018 december)

A világ legyorsabb sebességi rekordja termikrepülésben! Bagoly beszámolója, 2019.01.07.

Afrika és Nemzeti rekord Dél-Afrikában! Bagoly beszámolója, 2018.12.16.

A Magyar Polgári Repülésért 2018 (A Repülni jó írása a díjazottakról)

Túl a 200-as álomhatáron! Bagoly beszámolója, 2017/18 Dél Afrika

És mégis repültünk 1945 - 1947 Mező György írása

Schempp-Hirth gépek ismertetői 2017

Ezermester 1934 április

Tardos Béla írása a hullámrepülésről 1981-ből

Hullámtávrepülés az Alföldön! Bagoly beszámolója

Bagoly reagálása Francois Hersen írására

Flarmradar! Az OGN rendszer kiépítése Magyarországon. (Aeromagazin 2016 július)

Vészelhagyás Namíbiában (Francois Hersen írása)

Amikor a versenyzés fontosabbá válik, mint az életünk

Szatymazi siker: LX Kupa 2016

Hajlékony szárnyakon 1979 Dunakeszi

Gönczi Péter beszámolója az őcsényi EB-ről

Schempp-Hirth bemutatta az új Ventust (Gönczi Péter fordításában)

Bagoly beszámolója a 2014 decemberi rekordrepüléseiről!

Csonka István beszámolója a finnországi VB-ről. (negyedik rész)

Csonka István beszámolója a finnországi VB-ről. (harmadik rész)

Csonka István beszámolója a finnországi VB-ről. (második rész)

Csonka István beszámolója a finnországi VB-ről. (első rész

Vitorlázórepülés közel 100 évvel ezelött

Vajda Ricsi beszámolója mikulovicei magasságrepüléséről 2014.10 hó

Bagoly rekordrepülése 1992-ben!

1600 méterre csőrölni! Nem lehetetlen!

"Hullámok hátán a Mátra felett"
Ugrósdy Marci írása az IHO portálról


Hullámtávrepülés Patagóniában.Bagoly beszámolója

A Magyar Sporttörténelem most íródik! Horváth Linda (MVSz Médiabizottság)

Gönczi Péter: Mérföldkő a versenyrepülők felkészítésében!

Légtérsértések! Szili Sándor levele

A Lányi Róbert Emlékalapítvány története

A honvédség és a társadalom kapcsolatának erősítése

Búcsú az V. Avas Kupától Varga Ági tollából

Vitorlázórepülés az ötvenes években.(Dr. Jósa Jenő emlékiratai)

Nemzeti és afrikai kontinens rekordok Namíbiában(Bagoly beszámolója)

"Nimbus után Quintus"
Márványi Péter riportja Gönczi Péterrel


Repül a Quintus, az új 23 m-es Schempp-Hirth gép.
(Fotók Gönczi Pétertől)


Heves Megyei Hírlap a Pipis hegyi hullámrepülésről

Nemlétező sportág létező rekordjai! Márványi Péter riportja Daróczy Jánossal

Ifjusági VB 2011. Musbach
Kisnagylaci beszámolói az IHO internetes portál gyűjtésében


Dane Dickinson, Soaring New Zealand:
Az AAT feladat problémái.
Ford: Bauer János (Varió)


Öcsényi hullámrepülés.
Kiss Tibor videója


British Gliding Association: A biztonságos csörlés feltételei Ford. Jánoska Tibor

Beszámoló a Prievidzai VB-ről

Dugóhúzóról ember- és földközelben
1985-ös intejú Daróczy Jánossal


Átesés és dugóhúzó - egy vélemény
Walter Mueller Free Flight Canada
Ford. Rónai Péter


Aerokurier 2009 a Női VB-ről

Sok jó (terep)leszállást
Graham McAndrew
ford: Tóth István


Bolla Marica: "Harcpoétika"


Hogyan éljem túl a vitorlázórepülést
Bert Willing
ford: Vámosi Miklós


ARCUS az új húszméteres Schempp-Hirth vitorlázó repülőgép
ford: Gönczi Péter
Memória használat: 4,584kb